سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 93
کل بازدید : 662321
کل یادداشتها ها : 3812
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار سرزمین تیزهوش ها
خبرنامه شماره 6 سرزمین تیزهوش ها

ششمین ایمیل اطلاع رسانی سرزمین تیزهوش ها، برای اعضای ثبت نام شده ارسال شد.

 

 

مشاهده ششمین خبرنامه سرزمین تیزهوش ها (اینجا کلیک کنید) 

 

 

در صورتی که مایل هستید شما هم اخبار و مطالب سایت را به صورت ایمیل دریافت کنید، می توانید با مراجعه به بخش عضویت در خبرنامه (اینجا)، در لیست دریافت کنندگان سایت ثبت نام نمایید. به این ترتیب ایمیل های هفتگی سرزمین تیزهوش ها را برای شما نیز ارسال خواهیم کرد.

 

ثبت نام در لیست دریافت کنندگان خبرنامه (کلیک کنید)  

 

 

منبع : سرزمین تیزهوش ها


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار تیزهوشان
 تعدیل مدارس استعدادهای درخشان بطور جدی دنبال می شود

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: سیاست تعدیل مدارس استعدادهای درخشان بطور جدی دنبال می شود.

 

 

به گزارش تیزلند، سرویس به نقل از خبرگزاری پانا، حسین شجاعی با مرور تاریخچه تشکیل مدارس استعدادهای درخشان در کشور اظهار کرد: هم اکنون 207 منطقه آموزشی کشور دارای مدرسه استعداد درخشان هستند و سیاست تعدیل این مدارس به طور جدی دنبال می شود .

شجاعی مدارس استعداهای درخشان را مجموعه ای از فضا، نیروی انسانی و مدیریت مناسب دانست که دانش آموزان آن نیز با گزینش مناسب به آن وارد می شوند و تصریح کرد: طرح شهاب شامل دو بخش شناسائی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزی است که کار شناسائی استعدادها صرفا در دوره ابتدائی و فرایند هدایت از ابتدای دوره متوسطه آغاز و در دوره دوم متوسطه پررنگ تر خواهد شد.

 

منبع : خبرگزاری پانا


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار آموزش و پرورش
 سازمان سنجش نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش را اعلام می  کند

رئیس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: نتایج نهایی آزمون استخدامی این وزارتخانه را سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می کند.

 

 

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری فارس، محمدحسن سلیمی جهرمی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آخرین وضعیت مصاحبه و گزینش پذیرفته‌شدگان 3 برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش چگونه است، اظهار داشت: در هفته جاری مدارک پذیرفته‌شدگان بررسی می‌شود و آنهایی که مدرک‌شان تایید می‌شود برای مصاحبه دعوت می‌شوند و پس از آن نتایج به سازمان سنجش ارسال شده و نتیجه نهایی از طریق این سازمان اعلام خواهد شد.

سلیمی جهرمی در پاسخ به این پرسش که «آیا نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید از طریق سازمان سنجش اعلام شود»، خاطرنشان کرد: بله، تاریخ این موضوع هم بستگی به سازمان سنجش دارد، زیرا نمره‌ها دوباره به سازمان سنجش خواهد رفت و با نمره کتبی پذیرفته شدگان ترکیب می‌شود.

وی افزود: 70 درصد آزمون کتبی و 30 درصد نمره مصاحبه در نتایج نهایی پذیرفته‌شدگان موثر است و پس از اعلام نتایج نهایی، مراحل گزینش آغاز خواهد شد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش تصریح کرد: این افراد پس از اعلام نتایج نهایی به گزینش معرفی خواهند شد و در تلاش هستیم تا روند بررسی مدارک هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی افزود: مطابق با قانون استخدامی 70 درصد نمره آزمون و 30 درصد نمره مصاحبه در پذیرش موثر است و بر اساس حاصل جمع این دو نمره، اعلام نتیجه می‌شود و پس از اعلام نتایج، مسیر گزینش دنبال خواهد شد.

سلیمی جهرمی در پاسخ پرسش دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شد گزینش پذیرفته‌شدگان همراه با مصاحبه انجام خواهد شد و آیا این موضوع صحت دارد، تصریح کرد: خیر، اکنون 3 برابر ظرفیت مورد نیاز اعلام پذیرش اولیه کرده‌ایم و نمی‌توانیم تمام این افراد را گزینش کنیم؛ تعدادی که نمره آنها بالاتر می‌شود، نسبت به سایرین انتخاب و از آن 3 هزار و 700 نفر مورد نیاز گزینش انجام می‌شود.

 

 

منبع : فارس نیوز


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار آموزش و پرورش
پرداخت وام شهریه مدارس غیردولتی تا پایان بهمن امسال ادامه دارد

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: پرداخت وام شهریه مدارس غیردولتی تا پایان بهمن سال جاری ادامه دارد.

 

 

به گزارش تیزلند، به نقل از گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مجتبی زینی وند مدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: سال گذشته قراردادی بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و سازمان مدارس غیردولتی به امضاء رسید که موسسان مدارس غیر دولتی در صورت انتقال حساب خود به این بانک بتوانند به دانش‌آموزانی که اولیای آنان توان پرداخت شهریه را ندارند، وام قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد اعطا شود.

وی افزود: اولیای متقاضی دریافت این وام زمانی می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند که حساب مدارس به آن بانک انتقال یابد و اولیاء توسط مدیر مدارس به بانک قرض‌الحسنه مهر ایــران معرفی شوند.

زینی وند با اشاره به اینکه پس از گذشت یکسال از انعقاد قرارداد با بانک قرض‌ا‌لحسنه مهر ایران استقبال چندانی از سوی اولیاء دانش‌آموزان برای دریافت این وام نشده است، گفت: پرداخت این وام به دانش‌آموزان تا پایان بهمن‌ماه سال جاری ادامه دارد، اما درخصوص تمدید مهلت یک‌ساله آن که بهمن‌ماه است، هنوز تصمیم گیری نشده است.

 

منبع : خبرگزاری فارس


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار آموزش و پرورش
اداره کلاس های پنجم و ششم دبستان با 3 معلم

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود 50 هزار نفر از دبیران دوره متوسطه دوم به دوره های متوسطه اول و ابتدایی آمدند.

 

 

به گزارش تیزلند، به نقل از  خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با در پاسخ به این پرسش که «چرا از دبیران متوسطه دوره دوم در دوره ابتدایی استفاده شد؟»، اظهار داشت: یک پایه را در متوسطه دوم دیگر نخواهیم داشت و از این به بعد، دوره متوسطه دوم با 3 پایه به کار خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: بنابراین طبیعی است که یک چهارم دبیران متوسطه دوم ساعت کاری نداشته باشند، ترجیح این بود که از ساعات موظف این افراد در دوره متوسطه اول و از دبیران متوسطه اول در پایه‌های پنجم و ششم دبستان استفاده شود.

دیمه‌ور با بیان اینکه در برخی مناطق به علت تعداد زیاد نیرو از دبیران متوسطه دوم در ابتدایی استفاده کردند، گفت: به عبارت دیگر از معلمان دبیرستانی برای پایه‌های پنجم و ششم دبستان استفاده شد که تدبیری انجام شد تا پایه‌های پنجم و ششم را به صورت تخصصی و چند معلمی یعنی با 3 معلم اداره کنیم که یک معلم اصلی پایه و دو معلم دیگر، تدریس دروس تخصصی را بر عهده دارند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این موضوع انتخاب خواستنی از ناحیه وزارت آموزش و پرورش نبود و لاجرم از این اتفاق بودیم و حدود 50 هزار نفر از این همکاران از متوسطه دوم به متوسطه اول و به ابتدایی آمدند.

دیمه‌ور در پاسخ به این پرسش که «آیا با ابزار رتبه بندی به دبیران اجبار شد تا به ابتدایی بیایند؟»، اظهار کرد: خیر، رتبه‌بندی معلمان به هیچ عنوان ابزاری برای فشار به معلمان نبوده و نیست و شرایط برخورداری از رتبه بندی مشخص است.

 

منبع : خبرگزاری فارس


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار آموزش و پرورش
زمان و مکان مصاحبه پذیرفته شدگان استخدام پیمانی مشخص شد

آموزش و پرورش شهر تهران درباره زمان و مکان مصاحبه پذیرفته شدگان استخدام پیمانی اطلاعیه ای صادر کرد.

 

 

به گزارش تیزلند،به نقل از گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: بدینوسیله به اطلاع معرفی شدگان سه برابر ظرفیت آزمون استخدام پیمانی سهمیه شهر تهران که در مرکز آموزش عالی شهدای مکه تشکیل پرونده داده اند، می‌رساند؛ جهت مصاحبه طبق برنامه زیر مراجعه کنند.

رشته‌های ( عربی، تربیت بدنی، علوم اجتماعی، دینی و قرآن ) امروز یکشنبه 94.8.24 از ساعت 8 الی 17 به مرکز آموزش عالی شهدای مکه به آدرس: خیابان شریعتی – خیابان معلم مراجعه کنند.

رشته‌های (ریاضی، آموزش ابتدایی و پرورشی) امروز یکشنبه 94.8.24 از ساعت 8 صبح الی 17 به مرکز پردیس دخترانه نسیبه به آدرس: بلوار مرزداران زیر پل یادگار امام مراجعه کنند.

 

منبع : خبرگزاری فارس


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار آموزش و پرورش
طرح رتبه بندی به 2400 نیروی اداری آموزش و پرورش تهران تعلق نگرفت

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه احکام رتبه بندی تمام افراد واجد شرایط تهران صادر شده است، گفت: طرح رتبه بندی به 2400 نیروی اداری آموزش و پرورش تهران تعلق نگرفت.

 

 

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس  ،اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با در پاسخ به این پرسش که «آیا طرح رتبه‌بندی به نیروهای ستادی آموزش و پرورش تعلق می‌گیرد؟»، اظهار داشت: نیروهای ستادی دو دسته هستند که به یک دسته از آنها تعلق می‌گیرد.

وی افزود: دسته نخست، افرادی هستند که از ابتدا نیروی آموزشی بودند و اکنون به ستاد آمده‌اند که به این افراد رتبه‌بندی تعلق می‌گیرد و دسته دوم افرادی هستند که از بدو استخدام به عنوان نیروی اداری آموزشی استخدام شده‌ و در حکم آنها اداری درج شده است که رتبه بندی به این افراد فعلاً تعلق نمی‌گیرد.

چهاربند در خصوص تعداد افرادی که در تهران مشمول طرح رتبه‌بندی نمی‌شوند، گفت: در تهران حدود 2400 نیروی اداری داریم که به آنها رتبه بندی تعلق نمی‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا جایگزین رتبه‌بندی، موضوع دیگری برای نیروهای اداری ندارید؟»، تصریح کرد: فعلاً از طریق اصلاح کارانه و نظام اضافه کار ساعتی، این موضوع را جبران می‌کنیم و پیگیر آن هستیم تا به طریقی رتبه‌بندی شامل این افراد هم شود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: احکام رتبه‌بندی تمام نیروهایی که واجد شرایط هستند صادر شده است.

 

منبع : خبرگزاری فارس


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ