سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 121
بازدید دیروز : 278
کل بازدید : 658947
کل یادداشتها ها : 3812
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار داخلی مدارس و مراکز آموزشی
طرح کتابخانه کلاسی با استقبال دانش آموزان مواجه شده است

11تیر 1394

به گزارش قدس آنلاین خراسان رضوی،ابوالحسن حقیقی، معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما گفت :طرح کتابخانه کلاسی با استقبال دانش آ موزان و همکاران واولیاء مواجه شده است .

حقیقی در ادامه گفت: عقد تفاهم نامه با ادارات وصدورشیوه نامه اجرای طرح وارسال به ادارات استان و برنامه ریزی جهت خریدکتاب و اهداء کتاب به مدارس توسط دانش آموزان وهماهنگی با ان انتشارات مدرسه جهت ارسال با تخفیف 50 درصد از جمله اقدامات این معاونت بوده است.

وی در توضیح این شاخص افزود: با هدف بالا بردن سطح علمی و روان خوانی دانش آموزان وافزایش یادگیری و بالا رفتن سرانه مطالعه و آشنایی بیشتر دانش آموزان با فرهنگ کتاب و کتابخوانی ،این شیوه نامه اجرایی می شود.

معاون ابتدایی گفت: در سال تحصیلی 91-90 از تعداد 26 هزارو 269 کلاس، 18 هزار و 410 کلاس و درسال 92-91 از 26 هزارو 660 کلاس، تعداد 22 هزارو 379 کلاس دارای کتابخانه کلاسی بوده اند.

وی افزود: در سال تحصیلی 93-92 از تعداد 26 هزارو984 کلاس،22 هزار و379 کلاس دارای کتابخانه کلاسی می باشند.

حقیقی درباره وضع موجود کتابخانه های کلاسی در شهریور93 گفت:بیش از 83 درصد کلاس ها دارای کتابخانه کلاسی بوده است که پیش بینی ما برای شهریور 94 برای دوره ابتدایی 85 درصد است.

معاون ابتدایی کلاسهای مجری مستقیم این طرح را 37/84 درصد عنوان کرد و گفت: به منظور کیفیت بخشی فعالیت ها و افزایش پوشش کامل نیاز به تخصیص اعتبار هستیم.

وی درادامه درباره طرح آموزش آداب و مهارتهای زندگی اسلامی با عنوان طرح کرامت گفت: این طرح درشهریور 93 پوشش 90 درصدی کلاس دوره ابتدایی داشته است که پیش بینی ما برای شهریور 94 پوشش 91 درصدی است.

حقیقی افزود: برای طرح کرامت، عقد تفاهم نامه با ادارات و جمع آوری اطلاعات و آمار مجریان و آموزشگاههای مجری و برگزاری کارگاههای آموزشی و دوره ضمن خدمت برای مدیران و مجریان طرح انجام شده است.

وی تعداد کلاسهای مجری تا پایان فروردین 94 را 92.7درصد عنوان کرد و گفت: این شاخص ازسال تحصیلی 90-89 با ادغام دو طرح مهارت های زندگی و طرح کرامت مطرح شده است.

حقیقی افزود:425 هزارو 729 دانش آموز را در 18 هزار و 926 کلاس و 47 منطقه درسال تحصیلی 91-90 پوشش داده شده است.

وی گفت: 557 هزار و نفر613تعداد دانش آموزان تحت پوشش درسال 92-91 در این طرح بوده است.

معاون ابتدایی گفت:566 هزار و 894 دانش آموز را در24 هزارو 282 کلاس در سال 93-92 ، تحت پوشش این طرح قرارداشتند که هرساله این طرح با استقبال دانش آموزان و همکاران بیشتری را پوشش می دهد.

وی درباره تحقق هدف عملیاتی این شاخص گفت: به صورت نسبی اقدامات انجام شده درراستای تحقق اهداف بوده است اما به علت تنگناهای مالی میزانی در کیفیت اجرا، تاثیرات منفی داشته است.


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار تیزهوشان
پیشرفت 100 درصدی روند قبولی دانش آموزان پایه ششم

شنبه 6 تیر  1394 

به گزارش خبرگزاری پانا، سید عظیم اسماعیل زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی شهرستان با همت شورای آموزش و پرورش فریدونکنار تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه استقرار پایه نهم مستلزم برنامه‌ریزی‌های دقیق و تلاش مضاعف است، افزود: انحلال همه مجتمع‌های شهری و روستایی فریدونکنار قطعی است و امسال با ساماندهی خوب فضاهای آموزشی، هیچ مدرسه‌ای در فریدونکنار تجمیع نمی‌شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش فریدونکنار از آغاز طرح هجرت سه و پروژه مهر در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در پروژه مهر تمام هدف بازگشایی بانشاط مدارس است که به همین منظور دبیران کمیته‌های چندگانه پروژه مهر 94 از مدت‌ها پیش فعالیت خود را آغاز کردند.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه زنگ نمادین پروژه مهر 10 تیر ماه امسال نواخته می‌شود، امور ساماندهی ثبت‌نام و پاسخگویی به اولیای دانش‌آموز را رضایت‌بخش خواند.

وی از پیشرفت 100 درصدی روند قبولی دانش‌آموزان پایه ششم در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان خبر داد و خاطرنشان کرد: قبولی دانش‌آموزان ما در این آزمون‌ها نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

اسماعیل‌زاده با اشاره به رشد 27 درصدی اسکان مسافران نوروزی در ایام نوروز 94، افزود: اسکان مربوط به آموزش و پرورش نیست و مربوط به کل شهرستان است و همه دستگاه‌ها و نهادهای شهری باید در این مساله به آموزش و پرورش کمک کنند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار در پایان گفت: قهرمانی تیم رباتیک دانش آموزی پژوهش سرای مرحوم خبازی فریدونکنار، افتخار بزرگی بود و این تیم با رفع مشکل مالی قرار است برای شرکت در مسابقات جهانی رباتیک و روبوکاپ به کشور چین اعزام شود.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش مازندران 


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار داخلی مدارس و مراکز آموزشی
نتایج ثبت نام اینترنتی پایه اول مدارس شاهد اعلام شد

31 خرداد 1394

به گزارش گاما به نقل از خبرگزاری فارس، ثبت نام اینترنتی دانش‌آموزان پایه اول در مدارس شاهد از اول خرداد آغاز شد و تا 20 خرداد نیز ادامه داشت.

در ثبت‌نام اینترنتی مدارس شاهد که امسال برای اولین بار در کشور انجام شد، اولویت‌هایی (اولویت اصلی ایثارگری است) در نظر گرفته شده و بر اساس امتیازات اخذ شده، دانش‌آموزان در این مدارس ثبت‌نام می‌شوند.

نتایج ثبت‌نام پایه اول مدارس شاهد امروز اعلام شد و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت saja.medu.ir و ثبت کدملی و سریال شناسنامه، از نتیجه ثبت‌نام فرزندشان آگاه شوند.


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار تیزهوشان
آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان در مدارس تیزهوشان از ششم تیر

پنج شنبه 4 تیر 1394 

به گزارش خبرگزاری پانا، ماشاالله پروین گفت: امسال 4385 دانش‌آموز استان کرمانشاه در آزمون استعدادهای درخشان شرکت کردند که از این تعداد 344 نفر برای تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان پذیرفته شدند و 260 نفر در دو مدرسه دخترانه و پسرانه تیزهوشان شهر کرمانشاه و 84 نفر نیز در دو مدرسه دخترانه و پسرانه شهرستان اسلام‌ آباد غرب پذیرفته شده‌اند.

رییس اداره سنجش آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: پذیرش دانش‌آموزان در مدارس استعدادهای درخشان (تیزهوشان) بر مبنای نمره علمی کسب شده در آزمون است و پذیرفته‌شدگان برای ورود به دوره اول متوسطه و پایه هفتم در مدارس تیزهوشان در سال تحصیلی آینده ثبت نام می‌شوند.

به گفته پروین آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان (تیزهوشان) روز جمعه، 25 اردیبهشت برگزار شد و نتایج آن به همراه کارنامه تمامی دانش‌آموزان بر روی سایت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه قابل مشاهده است.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال همچنین 6525 نفر از دانش آموزان استان در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی شرکت کردند، گفت: نتایج آزمون نمونه دولتی تا پایان هفته و حداکثر تا اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد.

به گفته پروین پذیرفته شدگان در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در 15 مدرسه سطح استان به تحصیل می پردازند.


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار تیزهوشان
ابلاغ شیوه نامه تشکیل گروه های آموزشی و پرورشی معلمان و مدیران مدارس استعدادهای درخشان

سه‌شنبه 2 تیر 1394 

به گزارش سرویس "آموزش و پرورشخبرگزاری ایسنا، این شیوه نامه با عنایت به راهکارهای (6-8) و (6-11) سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مصوب 652 جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 20/5/1379، شیوه نامه تشکیل گروه های آموزشی و پرورشی معلمان و مدیران مدارس استعدادهای درخشان جهت اجرا در سال تحصیلی 95-94 تهیه و تنظیم شده است.

در مقدمه این شیوه نامه آمده است: " آموزش و پرورش از مؤثرترین زیرساخت‌های رشد و تعالی همه جانبه انسان ها و نهادی کارآمد برای ارتقای سرمایه انسانی و توسعه و بالندگی کشور محسوب می شود، بنابراین به منظور همگامی و همراهی با تحولات آموزش و پرورش، بهسازی نیروی انسانی، توسعه و تقویت مستمر صلاحیت‌های تخصصی و حرفه ای معلمان مدارس استعدادهای درخشان از مهمترین وظایف مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان است.

توسعه شایستگی‌ها و مهارت های تخصصی و حرفه ای معلمان با بهره گیری از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی، نظارت بر فعالیت های آموزشی و تربیتی معلمان و مدارس، تبادل نظر و تجربیات بین معلمان در فرایند تعلیم و تربیت ، ارتقای نقش معلمان در طراحی، تدوین، اجرا، نظارت و ارزشیابی برنامه های درسی و افزایش ارتباط و تعامل اثربخش بین معلمان و برنامه ریزان درسی و گسترش فرهنگ پژوهش و توسعه تحقیق و کاریست آن در مدارس از اهداف تشکیل گروه های آموزشی و پرورشی معلمان و مدیران مدارس استعدادهای درخشان عنوان شده است.

 

کلمات کلیدی: وزارت آموزش و پرورش 


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار تیزهوشان
ثبت نام 109 نفر دختر و 108 نفر پسر در مدارس تیزهوشان استان

چهارشنبه 3 تیر 1394 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در استان قزوین برای ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی 95-94 برگزار شد. وی افزود: در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان (تیزهوشان) بالغ بر 3018 نفر از دانش آموزان استان شرکت نمودند که از این تعداد، 217 نفر شامل 109 نفر دانش آموز دختر و 108 نفردانش آموز پسر جهت ثبت نام در مدارس تیزهوشان پذیرفته شده اند. مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص آزمون مدارس نمونه دولتی نیز اظهار داشت: در آزمون مدارس نمونه دولتی بالغ بر 5048 نفر شرکت نمودند که از این تعداد 916 نفر شامل 469 نفر دانش آموز پسر و 447 نفر دانش آموز دختر برای ثبت نام در مدارس نمونه دولتی پذیرفته شده اند. سالار قاسمی اضافه کرد: این دو آزمون ویژه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی جهت ورود به پایه هفتم دوره اول متوسطه برگزار شده است. گفتنی است تعداد 4 مدرسه استعدادهای درخشان (تیزهوشان) شامل 2 آموزشگاه دوره اول متوسطه و 2 آموزشگاه دوره دوم متوسطه در استان فعالیت دارند. همچنین 8 مدرسه نمونه دولتی دوره اول متوسطه شامل 4 مدرسه در قزوین، 2 مدرسه در تاکستان، 1 مدرسه در آبیک و 1 مدرسه در بویین زهرا دایر می باشد.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش قزوین


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار تیزهوشان
نتایج آزمون ورودی مدارس تیزهوشان اعلام شد

یکشنبه 31 خرداد 1394  

به گزارش خبرگزاری پانا، اصغر اصل نجفی اظهار داشت: نتایج آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان پایه هفتم سال تحصیلی 95-94 ازطریق سامانه http://sabtenam.zanjanedu.ir/ قابل مشاهده می باشد.

نجفی افزود: داوطلبان با در دست داشتن کد رهگیری ثبت نام یا کدملی دانش آموز و شماره شناسنامه پدر وضعیت پذیرش و یا عدم پذیرش عملکردی خود را مشاهده نمایند.

وی همچنین زمان ثبت نام قبول شدگان را از تاریخ 10/4/94 لغایت 10/5/94 و مهلت ثبت اعتراضات در سامانه را تاریخ 31/3/94 اعلام کرد و گفت: برای مردودین کارنامه مردودی و تصویر پاسخنامه از طریق سامانه قابل چاپ بوده و برای قبولین فقط کارنامه با وضعیت پذیرش (بدون رتبه و امتیاز) صادر می شود.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش زنجان 


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ