سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 269
کل بازدید : 661893
کل یادداشتها ها : 3812
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار تیزهوشان
تقسیم بندی دانش آموزان در سطح تیز‌‌هوشا‌ن‌‌ و عادی صحیح نیست

سه‌شنبه 26 خرداد 1394 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، محمدرضا ثقفی ظهر امروز در دومین روز همایش ملی بهره‌وری فضا و تجهیزات در آموزش ‌و پرورش با بیان اینکه معنای واقعی بهره‌وری کارایی همراه با اثر بخشی است، اظهار داشت: از این رو برای بهره‌وری بهتر از فضاهای آموزشی نیاز به تغییر نگرش مدیران، بهینه سازی فضای آموزشی و برنامه‌ریزی و اعمال بازخورد عملکردها را داریم.

وی افزایش تعداد مدال‌های افتخار را شاخص خوبی برای سنجش میزان بهره‌وری ندانست و ادامه داد: در این راستا همچنین می‌توان به این نکته توجه داشت که تقسیم بندی دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان و عادی امر صحیحی نیست چرا که توجه مازاد به گروهی و بی توجهی به گروهی دیگر نتیجه خوبی را برای کشور به ارمغان نمی‌آورد.

استادیار دانشگاه هنر اصفهان با تاکید بر اینکه امروز با توجه به وجود اطلاعات و دسترسی آسان به آن در فضای مجازی از حجم کار معلمان کاسته است، افزود: در این راستا باید توجه داشت که نیازی نیست معلم منبع اطلاعات باشد بلکه نیاز امروزه بدنه آموزشی مدارس در کشور ایجاد ارتباطی صمیمی و دو طرفه بین معلم و دانش‌آموزان است چرا که این امر زمینه افزایش بهره‌وری را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نگاه نقادانه به فضاهای آموزشی می‌تواند زمینه افزایش بهره‌وری آنها را فراهم کند، اضافه کرد: ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در بدنه آموزش و پرورش برای افزایش بهره‌وری در این فضاها امری ضروری است.

ثقفی تاکید کرد: نباید در ایجاد بهره‌وری لازم در مدارس منتظر دستورات بالادستی باشیم بلکه می‌توان این مهم را با برنامه‌ریزی در مدارس در محلات آغاز کرد و به سطح کلان رسید.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش اصفهان 


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار تیزهوشان
اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

سه شنبه 26 خرداد 1394  

ناصر زورقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پانا ضمن اعلام این خبر گفت: در آزمون مدارس تیزهوشان از مجموع 4 هزار و 360 نفر شرکت کننده تعداد 404 نفر در سراسر استان پذیرفته خواهند شد.

وی اظهار کرد: در آزمون مدارس نمونه دولتی نیز از مجموع 12 هزار و 627 نفر شرکت کننده تعداد 2 هزار و 970 نفر در مدارس استان پذیرش خواهند شد.

زورقی افزود: مهلت ثبت نام مدارس تیزهوشان از تاریخ یکم تیرماه لغایت پانزدهم تیرماه 94 و ثبت نام مدارس نمونه دولتی از 26 خرداد لغایت 24 تیرماه 94 خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت اداره کل آموزش و پرورش استان نسبت به مشاهده نتیجه و دریافت کارنامه اقدام و سپس به منظور ثبت نام به مدارس مربوطه مراجعه نمایند.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار آموزش و پرورش
کدام مدارس مجاز به دریافت شهریه اند؟

1394/03/24

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، مسعود ثقفی در پاسخ به این پرسش که شرایط ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس هیئت امنایی به چه صورت است،‌ اظهار داشت:‌ مدارس هئیت امنایی برای ثبت نام از دانش آموزان اجازه برگزاری آزمون و شرط معدل را ندارند و محدوده جغرافیایی شرط ثبت نام در این مدارس است. این مدارس برای تامین هزینه‌ها باید از مشارکت هیئت امنا استفاده کنند و تکیه آنها بر کمک‌ مالی خانواده‌ها نباشد در هیئت امنای این مدارس افرادی همچون خیران مدرسه ساز یا نهادهای اجتماعی همچون شهرداری‌ها حضور دارند.

وی افزود:‌ مدارس هیئت امنایی برای برگزاری فوق برنامه باید آن را به تایید هیئت امنا برسانند خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه باید خارج از برنامه رسمی مدرسه باشد و شرکت دانش‌آموزان در این فوق برنامه‌ها اختیاری است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد:‌ دریافت هزینه خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه در هنگام ثبت نام در مدارس سمپاد،نمونه دولتی و شاهد مطابق دستورالعمل‌ها بلامانع است اما مدارس دولتی در هنگام ثبت نام اجازه دریافت هزینه‌ای به جز هزینه کتاب و بیمه را ندارند و کمک‌های مردمی به مدارس نیز بعد از مهر ماه باید باشد و جنبه اختیاری بودن رعایت شود.

ثقفی با اشاره به اینکه ثبت نام کلاس اولی‌ها از ابتدای خرداد آغاز شده است، گفت:‌دانش آموزان کلاس اولی برای ثبت نام در مدارس باید به پایگاه‌های سنجش سلامت مراجعه کنند که فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت شهر تهران در 5 منطقه آموزش و پرورش از روز گذشته آغاز شد و فعالیت سایر پایگاه‌ها نیز از اول تیر آغاز می‌شود. ثبت نام سایر دانش آموزان نیز پس از پایان امتحانات آغاز شده و تا پایان تیر ادامه دارد که برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی و هفتم نیاز به حضور والدین است و ثبت نام دانش آموزان در میان پایه‌ها نیازی به حضور والدین ندارد.

وی افزود: خانواده‌ها مشکلات خود را درخصوص ثبت‌نام به واحد ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات که در تمام مناطق آموزش و پرورش شهر تهران فعال است، منعکس کنند شماره تماس 09121540640 نیز آماده دریافت شکایات مردمی است.

 

کلمات کلیدی: وزارت آموزش و پرورش | مدارس تیزهوشان | مدارس غیردولتی


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار سرزمین تیزهوش ها
کامل ترین بانک اطلاعات مدارس تهران به سایت اضافه شد

با استفاده از اطلاعات کامل بانک اطلاعات مدارس سرزمین تیزهوش ها می توانید مدرسه مناسب فرزندتان (در مقطع دبستان یا دوره اول متوسطه) را انتخاب کنید.

 

بخش فنی سرزمین تیزهوش ها، دیتابیس بانک اطلاعات مدارس تهران در مقطع ابتدایی و دوره اول متوسطه را به سایت اضافه کردند. هدف از ایجاد این بخش، دسترسی راحت تر شما والدین گرامی به اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب مدرسه مناسب فرزندتان است.

در این بخش کامل ترین اطلاعات در دسترس مدارس شامل آدرس، شماره تماس، نام مدیر و ... قرار دارد. شما برای جستجوی مدرسه ی مورد نظر خود می توانید از فیلترهای مختلف استفاده کنید. جستجو می تواند بر اساس منطقه ی محل زندگی (شکل شماره 2)، مقطع تحصیلی دانش آموز و نوع مدرسه (شکل شماره 3) باشد.

همچنین برای راحتی شما والدین گرامی امکان جستجوی پیشرفته بر اساس نام مدرسه، بخشی از آدرس مدرسه و سایر پارامترها وجود دارد.


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: رویدادهای آموزشی
خانواده ها برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه  منسجم داشته باشند

10 تیر 1394

به گزارش ایسنا، حامدعلامتی در برنامه سیمای خانواده با بیان اینکه خانواده محور برنامه‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان باید باشد، گفت: خانواده باید اوقات فراغت فرزندان را رهبری و مدیریت کند و دستگاه‌های دیگر در کنار خانواده هستند.

وی به تعریف از اوقات فراغت پرداخت و بیان کرد: اوقات فراغت، تجربه زندگی، یک نیاز اساسی برای زیستن، فرصت برای یادگیری، خلاقیت و نوآوری، تجربه و فهم زندگی و سلام به لحظه‌هاست.

وی افزود: محور برنامه‌های ما خانواده‌ها هستند و در کنار تمام فعالیت‌ها خانواده‌ها نیز حضور دارند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: کارشناسان تعلیم و تربیت بر این باورند که بحث اوقات فراغت درون خانواده‌ها مدیریت می‌شود و آموزش و پرورش و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان می‌توانند در این این راستا برنامه‌ریزی‌هایی را برای خانواده‌ها و اوقات فراغت دانش‌آموزان داشته باشند.

علامتی خاطر نشان کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در بحث اوقات فراغت به چهار مولفه اصلی توجه دارد که مولف اول کشف خود دانش‌آموز است، آموزش و مهارت‌های مختلف مولفه‌ی دوم می‌باشد و مولفه سوم خلاقیت و ابتکار است که باید در این راستا در دانش‌آموزان موج بزند و آموختن خواندن به کودکان و نوجوانان امری است که نباید مورد غفلت قرار گیرد و دانش‌آموزان باید با لذت و آگاهی به سراغ کتاب بروند و با آن زندگی کنند و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بر این اساس محیط امن و سالمی را برای بروز خلاقیت‌ها و نوآوری دانش‌آموزان ایجاد کرده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: ما نباید به این موضوع نگاه کنیم که اوقات فراغت تنها به فصل تابستان و فراغت دانش‌آموزان از دوران تحصیل خلاصه می‌شود بلکه فراغت دانش‌آموزان در طول سال می‌باشد وخانواده‌ها باید برای این فراغت برنامه‌ای منسجم داشته باشند


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار تیزهوشان
بیست و سومین کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد در زنجان برگزار می‌شود

29 تیر 1394

جمال رحمتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بیست و سومین کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد (استعدادهای درخشان) در زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری مرحله قطبی رقابت‌های قرآنی سمپاد بخش پسران در زنجان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این رقابت در هفتم و هشتم مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای آموزش‌های درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از برگزاری رقابت‌های قرآن کریم در چهار رشته خبر داد و افزود: قرائت، حفظ، حفظ ویژه و معارف قرآن کریم بخش‌های مختلف این رقابت‌ها است.

رحمتی با اشاره به اینکه دانشگاه پردیس الزهرا محل به عنوان خوابگاه دانش‌آموزان شرکت کننده در این رقابت در نظر گرفته شده است، ادامه داد: رقابت دانش‌آموزان در محل دارالقرآن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان هفت استان در این رقابت‌ها حضور دارند، خاطرنشان کرد: استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، قزوین، البرز، گیلان و زنجان استان‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها است.

رئیس اداره استعدادهای آموزش‌های درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه این رقابت‌ها بین دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه برگزار می‌شود، ادامه داد: بیست و سومین کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد (استعدادهای درخشان) در بخش پسران در زنجان برگزار می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه استان زنجان میزبان 259 دانش‌آموز پسر رقابت‌ها است، تصریح کرد: 30 مربی و سرپرست نیز به همراه این دانش‌آموزان در این رقابت‌ها حضور می‌یابند.


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: رویدادهای آموزشی
درخشش دانش آموزان ایرانی درالمپیاد جهانی ریاضی/کسب جایگاه هفتم جهانی

 

24 تیر 1394

به گزارش ایرنا از مرکزملی پرورش استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان، حسن ساعی دهقان افزود: تیم ایران با کسب 145 امتیاز پس از کشورهای آمریکا، چین، کره جنوبی، کره شمالی، ویتنام و استرالیا در رده هفتم قرار گرفت.

وی اظهار کرد: کشورهای صاحب نام این عرصه همچون مجارستان، انگلستان، آلمان و هلند به ترتیب در رتبه های بیستم، بیست و دوم، بیست وهفتم و چهل و سوم قرار گرفتند.

معاون مرکزملی پرورش استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان به دریافت 8 نشان توسط دانش آموزان ایرانی در این المپیاد اشاره کرد و گفت: در این رقابت علی صیادی، آریا حلاوتی و مجتبی زارع بیدکی به نشان طلا و امین بهجتی و فربد اکباتانی به نشان نقره و علی دائی نبی به نشان برنز دست یافتند.

وی با اشاره به اینکه آزمون سال جاری جزو آزمون های دشوار این المپیاد درسالهای اخیر بوده است افزود: تنها 39 نفر از جمع 624 دانش آموز حاضر در این رقابت موفق به کسب مدال طلا شدند که 3 مدال آن سهم دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران بوده است.

ساعی دهقان کسب این موفقیت را به جامعه علمی کشور تبریک گفت و افزود: افتخارآفرینان المپیاد ریاضی بامداد روز جمعه ( 26 تیرماه ) از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به کشور باز می گردند و مورد استقبال مسوولین وزارت آموزش و پرورش ،خانواده ها و اعضای باشگاه دانش پژوهان جوان قرار می گیرند.

پنجاه و ششمین المپیاد جهانی ریاضی با شرکت 104 کشور از 13 تا 25 تیرماه در شهر چیانگ مای تایلند برگزارشد.


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ