سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 327
بازدید دیروز : 159
کل بازدید : 659312
کل یادداشتها ها : 3812
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار سرزمین تیزهوش ها
ارتباط مستقیم با مشاور سرزمین تیزهوش ها

محمد رضا محمدی مشاور و مدرس تیزهوشان ، روزهای سه شنبه از ساعت 10 الی 11 صبح جهت مشاوره و هدایت تحصیلی از طریق شماره تماس 88996316 پاسخگوی سوالات شما می باشند.

 

 

به گزارش تیزلند، محمد رضا محمدی مشاور و مدرس تیزهوشان با همکاری سایت سرزمین تیزهوش ها اقدام به ارائه تجربیات خود در زمینه آمادگی آزمون تیزهوش ها در مجموعه ای به نام راه تیزهوشان نموده است.به دلیل درخواست های مکرر شما والدین عزیز، روزهای سه شنبه از ساعت 10 الی 11 صبح جهت مشاوره و هدایت تحصیلی از طریق شماره تماس 88996316 پاسخگوی سوالات شما می باشند.

 

منبع : سرزمین تیزهوش ها


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار آموزش و پرورش
بسته آموزشی جایگزین کتاب درسی می شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در این وزارتخانه، بسته آموزشی به جای کتاب درسی جایگزین خواهد شد، گفت: مجموعه ای از کتاب، نرم افزار و فیلم های آموزشی، این بسته را تشکیل خواهد داد.

 

 

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در پایان اختتامیه چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد که در سینمای فلسطین تهران برگزار شد، اظهار داشت: اساتید تعلیم و تربیت اعتقاد دارند در یادگیری از بین حواس پنج‌گانه، حس بینایی با 75 درصد و حس شنوایی با 13 درصد بیشترین نقش را دارند.

وی تصریح کرد: فیلم با کمک چشم، مفاهیم را منتقل می‌کند و نقش عمده‌ای در یادگیری دارد و هر آنچه که با چشم دیده می‌شود، ماندگارتر است.

فانی با بیان اینکه در آموزش و پرورش بسته آموزشی به جای کتاب درسی جایگزین خواهد شد، تصریح کرد: مجموعه‌ای از کتب درسی، نرم‌افزار و فیلم‌های آموزشی، بسته آموزشی را برای تحکیم یادگیری و یاددهی در مدارس شکل خواهد داد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هوشمندسازی مدارس و کلاس‌ها گفت: در حوزه کلاس‌های هوشمند، اقداماتی صورت گرفته است و تولید فیلم‌ها و استفاده از آنها در توسعه مدارس و فرایند تدریس مورد توجه جدی است.

وی بابیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش تاکید شده است، خاطرنشان کرد: فیلم می‌تواند نقش موثری در تحقق این سند استراتژیک ایفا کند.

فانی بر تقویت جشنواره بین‌المللی فیلم رشد تاکید کرد و افزود: استفاده از دستاوردهای جهانی در امر آموزش، تشویق معلمان و دانش‌آموزان فیلمساز و تعمیق مهارت‌های زندگی در دانش‌آموزان از جمله اهداف این جشنواره است.

وزیر آموزش و پرورش با ابراز خشنودی از حضور دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در این دوره از جشنواره اظهار داشت: این دانشجومعلمان، همکاران آینده ما هستند و باید در دوران دانشجویی بر یادگیری چگونگی انتقال مفاهیم آموزشی از طریق قدرت بصری به دانش‌آموزان تلاش کنند.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد در سال‌های آینده شاهد حضور جدی‌تر فیلمسازان، معلمان، دانش‌آموزان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در عرصه فیلمسازی مبتنی بر اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مشارکت بیشتر کشورها و استفاده از دستاوردهای آنها در زمینه‌های آموزش در این جشنواره باشیم.

 

منبع : خبرگزاری فارس


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار آموزش و پرورش
تاثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی دانش آموزان در آزمون سال 1396

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از تاثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی دانش آموزان در آزمون سال 1396 خبر داد.

 

 

به گزارش تیزلند، به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت‌ آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 2 سال آینده هم‌چنان وجود دارد؟»، اظهار داشت: بله، این تاثیر 25 درصدی را در کنکور سال 95 خواهیم داشت.

وی افزود: علاوه بر تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سال 95، پنج درصد تاثیر مثبت مربوط به دوره پیش دانشگاهی در کنکور سال آینده را خواهیم داشت.

عمادی در پاسخ به این پرسش که «آیا مجموع تاثیر در کنکور سال آینده 30 درصد خواهد بود؟»، خاطرنشان کرد: خیر، تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی به عنوان تاثیر قطعی تلقی می‌شود و آن پنج درصد مربوط به تاثیر مثبت خواهد بود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: این تاثیر پنج درصدی مثبت اگر به افزایش رتبه در کنکور منجر شود، اعمال خواهد شد در غیر این صورت اعمال نمی‌شود.

وی تصریح کرد: برای کنکور سال 1396 تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان 30 درصد به صورت قطعی خواهد بود.

 

منبع : خبرگزاری فارس


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار آموزش و پرورش
برنامه امتحانات نهایی دی ماه دانش آموزان و داوطلبان آزاد اعلام شد

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از اعلام برنامه های امتحانات نهایی دی ماه دانش آموزان و داوطلبان آزاد خبر داد.

 

 

به گزارش تیزلند به نقل از گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه امتحانات نهایی دی ماه دانش‌آموزان، اظهار داشت: امتحانات نهایی شامل دانش‌آموزان سال سوم متوسطه نظری شیوه سالی ـ واحدی، روزانه ویژه دانش آموزان روزانه نیمسالی ـ واحدی ویژه دانش‌آموزان بزرگسال و داوطلبان آزاد و دانش‌آموزان سال سوم متوسطه رشته‌هایفنی‌وحرفه‌ای و داوطلبان بزرگسال دوره پیش‌دانشگاهی می‌شود.

وی تصریح کرد: مدیران واحدهای آموزشی تابعه باید در اسرع وقت و به نحو مقتضی عین برنامه‌های امتحانی را بدون دخل و تصرف در محل مناسب نصب کرده و علاوه بر آن، تاریخ و زمان برگزاری امتحانات هر رشته را به اطلاع تمام دانش‌آموزان و داوطلبان آزاد برسانند.

مجموعه برنامه امتحانی دانش‌آموزان را می‌توانید دانلود کنید:

 

 

 

منبع : خبرگزاری فارس


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار آموزش و پرورش
85 هزار دانش آموز از پایه ششم تا دیپلم بورسیه می شوند

مدیرعامل موسسه علمی آموزشی رزمندگان اسلام گفت: 85 هزار دانش آموز از پایه ششم تا پایان پیش دانشگاهی، بورسیه تحصیلی می شوند.

 

 

به گزارش تیزلند به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضا امانی مدیرعامل موسسه خدمات علمی آموزشی رزمندگان اسلامامروز در گردهمایی توجیهی جهاد علمی که با حضور سرپرستی‌های موسسه و روسای ادارات آموزش متوسطه دوره اول و دوم نظری سراسر کشور در مجتمع آدینه برگزار شد، اظهار داشت: از اواسط دهه 60 با تبرک 2 میلیون تومانی حضرت امام خمینی(ره)، موسسه رزمندگان به منظور جبرانعقب‌ماندگی تحصیلی رزمندگان به تدریج شکل گرفت.

وی افزود: در آغاز وقتی نام موسسه رزمندگان را می‌شنویم به یاد همان جزوات ارزشمند برای راهیابی برای دانشگاه‌ها می‌افتیم زیرا در آن زمان رقیبی نبود و آثار و برکات زیادی در آن برهه به ثمر رسید.

امانی با بیان اینکه موسسه رزمندگان یک بخش تجاری و اقتصادی نیست، خاطر نشان کرد: موسسه رزمندگان یک میوه از شجره طیبه بسیج و یادگار امام راحل است و روزی کلاس‌های درس این موسسه جبهه‌های جنگ بود و امروز در عرصه تولید علم و نرم‌افزار، ایفای نقش می‌کند.

مدیرعامل موسسه علمی آموزشی رزمندگان اسلام با اشاره به برنامه‌هایی که این موسسه انجام می‌دهد، تصریح کرد: حمایت از راه‌اندازی و توسعهمدارس معراج اندیشه، مدارس تخصصی با گرایش‌های ریاضی، ادبیات و هنر، توسعه مدارس کاربردی فنی و حرفه‌ای، تربیت نیروی طراز جمهوری اسلامی، آموزشگاه‌های علمی زبان و جذب دانش‌آموزان نخبه و منتخب و بسیجی در دستور کار است.

وی افزود:‌ در برنامه‌ای تحت عنوان آیه‌های تمدن، 85 هزار دانش‌آموز از پایه ششم که در آزمون پذیرفته می‌شوند تا زمان کنکور بورسیه می‌شوند و خدمات متعددی دریافت می‌کنند؛ همچنین بیش از 100 عنوان کتاب آموزشی و کمک آموزشی تا دوره پیش‌دانشگاهی تهیه شده تا دانش‌آموزان بتوانند به دانشگاه‌ها راه یابند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزانی که ضعف درسی دارند تحت عنوان جهاد علمی پیگیر آنها می‌شویم و صدها دانش‌آموز در حوزه المپیادی حضور دارند؛‌برگزاری هشتمین لیگ علمی پایا که مخصوص دانش‌آموزان نخبه ریاضی است از دیگر فعالیت‌های موسسه علمی آموزشی رزمندگان است.

مدیرعامل موسسه علمی آموزشی رزمندگان اسلام در پایان با اشاره به جهاد علمی در کشور گفت: آموزش و پرورش اهدافی برای توجه به دانش‌آموزان لازم‌التوجه در مناطق دورافتاده دارد و موسسه رزمندگان نیز سعی کرده است با هزینه 3 میلیارد تومانی در خصوص توجه به دانش‌آموزان مناطق دورافتاده یک همپوشانی با آموزش و پرورش داشته باشد.

 

منبع : خبرگزاری فارس


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار آموزش و پرورش
ضریب سوابق تحصیلی در کنکور95 تغییر نمی کند

درحالی که مدتی قبل و البته برخلاف مصوبه مجلس اعلام شد ضریب تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان برای کنکور سال آینده همان 25درصد خواهد بود، انتظار ها برای تغییر این تصمیم غیرقانونی بی نتیجه ماند و روز گذشته وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد این تصمیم پابرجاست.

 

 

به گزارش تیزلند به نقل از خبرگزاری ایسنا علی اصغر فانی درباره احتمال تاثیر 5 درصدی نمرات امتحانی دروس پیش‌دانشگاهی در معدل کنکورگفت:«براساس قانون حذف کنکور، قرار شده و باید به‌تدریج وزن امتحانات و ارزیابی‌های درون مدرسه‌ای در آزمون ورودی دانشگاه‌ها افزایش یابد. در همین راستا کمیته‌ای در سازمان سنجش تشکیل شده و آموزش و پرورش نیز در آن عضویت دارد. این کمیته هرساله درصدی را برای تاثیر نمرات دانش‌آموزان معین می‌کند.»

وی با بیان اینکه پیشنهاد آموزش و پرورش افزایش بیش از 25درصدی سهم امتحانات و ارزیابی‌های درون مدرسه‌ای بوده، افزود:«با وجود تاکید ما، سایر اعضا با این امر موافقت نکردند اما امیدواریم به‌تدریج سهم ارزیابی‌های درون‌ مدرسه‌ای در کنکور افزایش یابد.»

این در حالی است که اردیبهشت امسال، معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش وعده داده بود آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیردولتی درسال 97حذف و داوطلبان براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها پذیرفته شوند.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور براساس قانونی الزامی شد که در سال 86 به تصویب مجلس رسید و قرار شد حداکثر تا پایان سال اول برنامه پنجساله پنجم آزمون‌های سراسری ورودی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به‌طورکامل حذف شود. مجلس 20میلیارد تومان هم برای تقویت زیرساخت‌ها به آموزش وپرورش اختصاص داد اما وزارت علوم به بهانه اینکه زیرساخت‌های این قانون در آموزش و پرورش فراهم نیست از اجرای آن خودداری کرد. بعدها قانون دیگری در سال 92تصویب شد که می‌گفت تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور باید به‌تدریج افزایش می‌یافت.

در سال اول اجرای این قانون یعنی سال 94-93تاثیر سابقه تحصیلی در پذیرش داوطلبانی که دارای سابقه تحصیلی هستند حداقل 25درصدتعیین و مقرر شد پس از 5سال، حداقل 85درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور بر مبنای سابقه تحصیلی انجام شود.به این ترتیب و به‌طور میانگین هر سال باید دست‌کم این میزان 12درصد افزایش یابد تا مصوبه مجلس در موعد مقرر عملیاتی شود.با از دست دادن فرصت سال تحصیلی 95-94علاوه بر تضییع حق برخی از داوطلبان که می‌توانستند براساس سابقه تحصیلی خود گزینش شوند، حالا باید از سال 95این میزان هر سال 15درصد افزایش یابد، البته اگر این مصوبه مجلس درباره کنکور به سرنوشت مصوبه قبلی دچار نشود.

چه کسانی برای حذف کنکور تصمیم می‌گیرند؟

براساس مصوبه مجلس در مرداد‌ماه 92، وزرای علوم، آموزش و پرورش، بهداشت و معاون آموزشی آنها به همراه رئیس سازمان سنجش، اعضای شورای سنجش و پذیرش دانشجو هستند. همچنین یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و روسای سنجش آموزش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌عنوان ناظر بر این شورا تعیین خواهد شد.هنوز معلوم نیست کدام‌یک از این اعضا با پیشنهاد آموزش و پرورش برای افزایش 10درصدی سهم سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور 95 مخالف بوده‌اند.

 

منبع : همشهری آنلاین


  
سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار آموزش و پرورش
40 درصد دانش آموزان در مدارس خاص تحصیل می کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از وجود بیش از 500 پژوهش سرای دانش آموزی در کشور خبر داد.

 

 

به گزارش تیزلند به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش امروز در گردهمایی توجیهی جهاد علمی که با حضور سرپرستی‌های موسسه رزمندگان و روسای ادارات آموزش متوسطه دوره اول و دوم نظری سراسر کشور در مجتمع آدینه برگزار شد، با بیان اینکه در ذیل راهبرد ارتقای کیفیت، سیاست‌های دیگری با عنوان ارتقای کیفیت یاددهی ـ یادگیری وجود دارد، اظهار داشت: باید تلاش کنیم کیفیت یادگیری دانش‌آموزان از آنچه که وجود دارد ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه امروز سطح حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های علم و فناوری مشهود است، خاطر نشان کرد: اکنون بیش از 500 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کشور فعال است که با برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و المپیادها بستری فراهم شده تا استعدادهای برتر دانش‌آموزی شناسایی شوند و مورد حمایت معنوی و مادی قرار گیرند.

زرافشان به اهمیت توسعه نانو در مدارس نیز اشاره و گفت:‌ ششمین المپیاد نانو و هفتمین جشنواره نانو برگزار شد و بیش از 26 هزار دانش‌آموز از سراسر کشور در بخش دانش‌آموزی المپیاد نانو شرکت دارند؛‌ اکنون ثبت اختراع نانو در حوزه دانش‌آموزی وجود دارد و جهان به دنبال این است که ایران چگونه در بخش نانو در مدارس فعال شده است.

وی به طرح‌های جابربن‌حیان، جشنواره نوجوان خوارزمی و جشنواره جوان خوارزمی اشاره و تصریح کرد: دانش‌آموزان مستعد در دبستان با طرح جابربن‌حیان شناسایی می‌شوند و سپس در دوره متوسطه اول به جشنواره نوجوان خوارزمی متصل و در نهایت به جشنواره جوان خوارزمی خواهند پیوست تا در آینده بتوانند در بخش نانو هم وارد شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 85 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها قرار است بر اساس سوابق تحصیلی باشد، اظهار کرد: اکنون 40 درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس خاص تحصیل می‌کنند و از یک تعلیم و تربیت خاص بهره‌مند و از سهمیه بیشتری برخوردار هستند.

وی افزود: اگر نتوانیم کیفیت آموزش را در مدارس مناطق محروم توسعه دهیم به این معنا است که بچه‌های مناطق محروم توان رقابت با آن 40 درصد کشور را ندارند و این موضوع باعث عدم تعادل در آموزش و پرورش و در جامعه می‌شود.

 

منبع : خبرگزاری فارس


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ