سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 66
بازدید دیروز : 159
کل بازدید : 659051
کل یادداشتها ها : 3812
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار سرزمین تیزهوش ها

برگزاری اولین کلاس برنامه ریزی و هدایت تحصیلی آنلاین سرزمین تیزهوش ها

برگزاری اولین کلاس برنامه ریزی و هدایت تحصیلی آنلاین همراه با آقای مشاور روز سه شنبه 29 دی ماه 1394

 

 

سرزمین تیزهوش هابه دلیل حجم انبوه سوالات مطرح شده در زمینه آزمون ورودی تیزهوشان و مدارس برتر، اقدام به برگزاری کلاس آنلاین مشاوره پایه ششم و نهم بصورت کاملا رایگان کرده است.

کلاس آنلاین شما را از ترک منزل و صرف هزینه های مالی بی نیاز می کند و تنها با داشتن اینترنت، کامپیوتر و یا موبایل می توانید به صورت مستقیم با آقای مشاور ( مجتبی طالب ) ارتباط برقرار کنید.

 

زمان برگزاری اولین کلاس آنلاین : سه شنبه 29 دی ماه 1394 ساعت 17:00

راهنمای ابزارها و امکانات لازم برای استفاده از کلاس های آنلاین : حتما قبل از ثبت نام، راهنمای استفاده از کلاس های آنلاین را مطالعه فرمایید. (اینجا کلیک کنید)


 

برای ثبت نام در این کلاس، اینجا کلیک کنید

 


 

 

 

کلمات کلیدی: تیزهوشان ششم | تیزهوشان نهم | آژمون ورودی مدارس تیزهوشان | ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان | شرایط ورود به سال دهم تحصیلی تیزهوشان  | شرایط ازمون تیزهوشان | شرایط آزمون تیزهوشان | شرایط آزمون تیز هوشان | زمان ازمون تیزهوشان | زمان آزمون تیزهوشان | آزمون ورودی نهم به دهم  | انتخاب رشته پایه نهم | تیزهوشان نهم | انتخاب رشته تحصیلی | انتخاب رشته صحیح | روش انتخاب رشته پایه نهم | روش انتخاب رشته | ثبت نام تیزهوشان | رشته های تحصیلی | مشاوره و هدایت تحصیلی تیزهوشان | آقای مشاور | انتخاب رشته پایه ششم | تیزهوشان ششم | ششم به هفتم | نهم به دهم | آزمون تیزهوشان ششم به هفتم | آزمون تیزهوشان نهم به دهم |تیزهوشان | تیز هوشان | تیزهوشان ورودی هفتم | تیزهوشان ششم به هفتم | 

 

منبع : سرزمین تیزهوش ها


  
سرزمین تیزهوش ها :: مطالب و مقالات علمی و آموزشی :: دانستنی های گوناگون

تاریخچه ای کوتاه در مورد آموزش مجازی 2

کلاس مجازی که به تازگی در بسیار از دانشگاه های آنلاین و مجازی برگزار می شود در واقع یک فضای مجازی است که در آن در ساعات های خاص استاد راهنما و کلیه دانش آموزان حضور داشته و با هم تبادل نظر و اطلاعات می کنند ، می توانند تصویر یک دیگر را دیده ، هر یک با دیگری و یا با کل جمع صحبت کنند

 

 

سبک های آموزش های مجازی موجود 

آموزش به صورت صفحات وبی:

این نوع آموزش کاملا کم هزینه بوده و برای ساخت آن نیاز به دانش فنی خیلی بالایی نیست اما زمان تولید این گونه آموزش ها معمولا زیاد بوده و حجم اطلاعاتی را که به دانش آموزان انتقال می دهند بسیار کم هستند .

آموزش به صورت فایل های فلش ساده:

این گونه آموزش ها در واقع متن ها و عکس ها را به صورت انیمیشنی و متحرک همراه با صدا به کاربر ارائه می دهند و امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهند ، تولید آن ها هزینه ای متوسط دارد و برای ساخت دروس تئوری بهترین گزینه محسوب می شوند .

آموزش به صورت فایل های فلش تعاملی:

این سری از آموزش ها به صورت فایل های متحرک بوده و در خلال درس کاربر را وادار به تعامل می کند ، در واقع بحث های آموزشی ضمن درس از کاربران پرسیده شده و منتظر پاسخ او می شوند . به این ترتیب آموزش ها با تمرین همزمان همراه بوده و گزینه مناسبی برای شبیه سازی محیط های نرم افزاری و سخت افزاری می باشند .

استاد مجازی چیست؟

در این گونه سیستم ها استاد به صورت فیزیکی حضور نداشته و در واقع دو نوع استاد داریم که هر دو مجازی هستند. دسته اول اساتیدی هستند که در نوشتن متون آموزشی برنامه سازان دانشگاه های مجازی را یاری می دهند و گروه دوم اساتیدی هستند که به عنوان استاد راهنمای هر درس انتخاب شده و در واقع در اکثر مواقع به صورت آنلاین پاسخ گوی کاربران و دانش آموزان هستند . همچنین این گروه از اساتید در مدت زمان برگزاری دوره به سوالاتی که در انجمن ها مطرح می شود پاسخ گو هستند .

کلاس مجازی چیست؟

کلاس مجازی که به تازگی در بسیار از دانشگاه های آنلاین و مجازی برگزار می شود در واقع یک فضای مجازی است که در آن در ساعات های خاص استاد راهنما و کلیه دانش آموزان حضور داشته و با هم تبادل نظر و اطلاعات می کنند ، می توانند تصویر یک دیگر را دیده ، هر یک با دیگری و یا با کل جمع صحبت کنند . این ویژگی به دانش آموزان کمک می کند تا بتوانند با سرعت بیشتر و بدون نیاز به جابجایی با کلیه دانش آموزان مجازی دیگر در ارتباط باشند .

امکان ارسال عکس ، چت تکی و گروهی ، امکان برقراری تماس صوتی و تصویری آنلاین و … از امکانات فوق العاده این سیستم بوده و در واقع کلیه امکانات حقیقی را به صورت مجازی در اختیار دانش آموزان قرار می دهد .

در ضمن با استفاده از این سیستم اساتید می توانند محیط کار خود را برای کلیه کاربران به نمایش گذاشته و یا اینکه عکس و متن خاصی را برای کلیه دانش آموزان ارسال نمایند .

مزایای آموزش مجازی

1. امکان دسترسی دانش آموزان در هر زمان و هر مکان

2. هزینه پایین نسبت به دانشگاه های واقعی

3. امکان ساخت دروس توسط اساتید در هر زمان و هر مکان

4. امکان حضور در کلاس های آنلاین

5. امکان برقراری ارتباط با استاد و دیگر دانش آموزان

6. امکان استفاده از کلاس های به تعداد نامحدود

معایب آموزش مجازی

1. عدم ارتباط مستقیم

2. سرعت پایین ارتباط اینترنتی در برخی اوقات

3. عدم دسترسی عموم به سیستم های رایانه ای و اینترنت در حال حاضر

 

کلمات کلیدی: آموزش آنلاین

 

منبع : مشاهده منبع


  
سرزمین تیزهوش ها :: مطالب و مقالات علمی و آموزشی :: دانستنی های گوناگون
تاریخچه ای کوتاه در مورد  آموزش مجازی 1

بعد از گذر از آموزش های راه دور که به صورت ارسال آموزش ها درب منزل دانش آموزان به صورت هفتگی یا ماهیانه صورت می گرفت و همه گیر شدن استفاده از اینترنت، آموزش های مجازی نیز شروع به کار کردند.

 

 

کلمه آموزش مجازی یا vitrual learning و یا به عبارت دیگر آموزش الکترونیکی elearning خیلی زود در سایت های مختلف جا افتاد و افراد زیادی از این سیستم برای انتقال دانش خود استفاده کردند . این آموزش ها در ابتدا به صورت سایت های ساده html ساخته می شد و در اختیار کاربران قرار می گرفت ، ولی رفته رفته وبلاگ های شخصی امکان ساخت فضای رایگان را در اختیار عموم قرار دادند و افراد زیادی با استفاده از این وبلاگ ها آموزش های خود را ساخته و در اختیار دیگران قرار می دادند .

در همین زمان آموزش هایی با استفاده از نرم افزارهای مجموعه آفیس مانند ورد و پاورپوینت نیز توسط اساتید ساخته می شد و در اختیار کاربران بر روی سایت قرار می گرفت .

کم کم با بهتر شدن سرعت انتقال اطلاعات صوت و تصویر نیز به آموزش ها افزوده شد و سایت های آموزشی با مکمل هایی چون متن و صدا وارد عرصه آموزش مجازی شدند . این آموزش ها نسبت به قبل کامل تر و جامع تر بودند و به کاربران امکان استفاده از آموزش بصری را می دادند . از آن جایی که 75 درصد آموزش از روش بصری امکان پذیر است این روش بهتر از روش قبلی بود و به خوبی در میان سایت های آموزشی جا افتاد .

بعد از این مرحله قسمت هایی کوتاه به صورت انیمیشنی با نرم افزارهای مختلف مانند فلش نیز به آموزش ها افزوده شد و یا عکس هایی که حالت متحرک داشتند . این انیمیشن ها کوتاه و کاملا ساده بودند اما برای انتقال مباحث آموزشی بسیار مفید تر از تو سیستم قبلی عمل می کردند .

در کنار پیشرفت های بصری ، بحث تعامل یا انتراکتیویتی نیز کم کم در آموزش ها گنجانده شد و به دانش آموزان کمک می کرد که بتوانند با آموزش ها تعامل برقرار کنند ، البته تا این زمان میزان این تعامل ها در حد جواب دادن به سوالات چند گزینه ای بر روی سایت ها بود .

با پیشرفت تکنولوژی بحث به سمت ساخت دروس مجازی به صورت کاملا انیمیشنی (فلشی) تغییر مسیر داد ، این آموزش ها به خوبی می توانستند حرکت های انیمیشنی را ایجاد کردند ، این آموزش ها طی سال های اخیر در کشور ما نیز به کرات مورد استفاده قرار گرفته اند و برای دروس تئوری بهترین وسیله آموزشی می باشند .

اما برخی دروس همچنان برای آموزش دادن نیاز به پیشرفت بیشتری داشتند ، دروس فلش فول اینتراکتیو یا کاملا تعاملی بعد از این زمان پا به عرصه آموزش مجازی گذاشته و کاملا بحث آموزش مجازی را دگرگون کردند .

این آموزش ها در واقع محیط های نرم افزاری و سخت افزاری را شبیه سازی می کنند و کاربر را وادار می کنند تا با آموزش تعامل داشته باشند .

آینده آموزش ها نیز به سمت آموزش های سه بعدی و کاملا شبیه سازی شده پیش خواهند رفت.

 

کلمات کلیدی: آموزش از راه دور کلاس آنلاین

 

منبع : مشاهده منبع


  

روش های استفاده از کلاس های آنلاین، راهنمای استفاده، راهنمای استفاده از موبایل و تبلت برای شرکت در کلاس های آنلاین سرزمین یزهوش ها

 

 

بسیار خوشحالیم که می توانیم شما را در جمع کاربران شرکت کننده در کلاس های آنلاین سرزمین تیزهوش ها پذیرا باشیم. 

کلاس های آنلاین، چند سالی هست که راه اندازی شده است اما در سال اخیر و با توجه به بسترهای جدید اینترنتی و افزایش سرعت های اتصال به اینترنت، استفاده از این نوع ابزارهای آموزشی آنلاین در حال فراگیر شدن است. 

ما در سرزمین تیزهوش ها از سیستم Adobe Connect برای اجرای کلاس های آنلاین استفاده می کنیم. برای شرکت در کلاس های آنلاین، اینترنت مناسب برای استفاده از کلاس های آنلاین، ADSL با سرعت 512KB و بالاتر (ترجیحا 1MB) است. اینترنت های 3G (که در برخی موبایل ها با H و H+ مشخص می شوند) نیز برای اتصال مناسب هستند. 

تجربه ما در کلاس های مشابه نشان داده متاسفانه اینترنت های شرکت مخابرات به دلیل محدودیت های نامشخصی که دارند، در طول برگزاری کلاس های آنلاین گاهی با قطعی مواجه می شوند. اما چنین مشکلی در اینترنت های سایر شرکت ها مانند ایرانسل، رایتل، پارس آنلاین، شاتل، آسیاتک، های وب، شهراد، مبین نت و ... تا کنون به ما گزارش نشده است. 

برای شرکت در کلاس، علاوه بر دارا بودن یک اینترنت مناسب، به ابزار دسترسی نیز نیاز دارید. بهترین گزینه پیشنهادی ما، استفاده از لپ تاپ یا رایانه شخصی و مرورگر کروم است. مرورگرهای دیگر نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند به شرط اینکه امکان اجرای Flash Player را داشته باشند. اگر فلش پلیر را ندارید، می توانید به این سایت مراجعه کنید و آن را دانلود و نصب کنید : flashpalyer.ir

اگر می خواهید با تبلت یا موبایل اندرویدی در کلاس آنلاین شرکت کنید، باید اپلیکیشن ویژه اندروید را روی دستگاه خود نصب کنید.برای دریافت، اینجا کلیک کنید (APK Size : 14MB) :

 

همچنین نسخه اندروی را می توانید از سایت Google Playe در این نشانی دریافت کنید:

https://play.google.com/store/apps/details?id=air.com.adobe.connectpro&hl=en

 

برای دریافت نسخه اپل، به سایت App Store یا iTunes بروید و جستجو کنید : Adobe Connect و آن را نصب کنید. آیکون این اپ به این شکل است : 

 

توصیه می کنیم این راهنمای PDF را که درباره محیط کلاس آنلاین است و توسط تیم میزتحریر آماده شده است مشاهده کنید : 

دانلود فایل آموزشی استفاده از کلاس های آنلاین (فایل PDF - حجم 640KB)

همچنین یک فایل ویدئویی آموزشی نیز توسط تیم میزتحریر آماده شده است که مشاهده آن توصیه می شود:

مشاهده فیلم راهنما به صورت فایل MP4 و با حجم حدود 24 مگابایت 

 

 

عبارات مرتبط : تیزهوشان | کلاس های تیزهوشان | آموزش آنلاین تیزهوشان


  
سرزمین تیزهوش ها :: مشاوره و هدایت تحصیلی :: راه تیزهوشان
راه تیزهوشان قسمت پنجم

راه تیزهوشان کاری مشترک از سرزمین تیزهوش ها و آموزشگاه شفق با ارائه فایل های صوتی و تصویری از آبان ماه تا آزمون تیزهوشان و آزمون های ورودی مدارس برتر سعی در پاسخ دادن به درگیری های ذهنی والدین و دانش اموزان ششم دارد. در این قسمت شیوه ی صحیح مطالعه ی درس ریاضی مطرح شده است.

 

 

 

 

 

 

فایل صوتی قسمت پنجم راه تیزهوشان را بشنوید:

 دانلود فایل صوتی : راه تیزهوشان - قسمت پنجم

مدت زمان: 00:14:04

حجم فایل: 3.22MB

 

 

»» دانلود برای اعضا امکان پذیر است. عضویت رایگان است و کمتر از 30 ثانیه طول می کشد!!!!

 

نکات مطرح شده  قسمت پنجم  راه تیزهوشان:

هر دانش آموز باید با سطح و پیشینه ی آموزشی خودش باید برنامه ی مختص به خودش را داشته باشد. ما در راه تیزهوشان کلیات را مطرح می کنیم. سوالات اصلی را پاسخ می دهیم.

1- جنس درس ریاضی:

دانش آموزان تصور غلطی از روش مطالعه درس ریاضی دارند. شما می توانید از درسی مثل علوم ، با خواندن و دوره ی زیاد نتیجه بگیرید. دانش آموزان انتظار دارند بعد از اینکه سرکلاس ریاضی را یاد می گیرند، بتوانند تمام تست های ریاضی را بزنند. درس ریاضی شبیه ورزش کردن است و یک برنامه ی مستمر می خواهد.

اگر شما در درس ریاضی قویترین معلم را هم داشته باشید، قطعا روی شما تاثیر دارد اما تمرین کردن شما حرف اول را می زند. پس به یاد داشته باشید، برای درس ریاضی، قبل از هر چیزی تمرین مکرر و پیوسته مهم است.

2- روش مطالعه ی درس ریاضی:

ریاضی را باید نوع دیگری خواند، این نوع دیگر خواندن درس ریاضی یعنی چه؟

3- ابتدا تشریحی و سپس حل مسئله:

قبل از هر چیزی باید مسائل تشریحی ریاضی را حل کنید، بعد سراغ تست ها بروید. تا مطلبی را به صورت کامل آموزش ندیده اید، تست آن را نزنید. در غیر این صورت تست ها را هدر می دهید.

اول مسائل را به صورت تشریحی حل کنید. تمام راه حل ها و نکات را که یاد گرفتید، بعد به سراغ نکات تستی و روش های تستی که سرعت را بالا می برند، بروید.

تجربه نشان داده دانش آموزانی نتیجه می گیرند که به دنبال درک مسئله اند.

4- تست زنی حتما مهم است:

تست زنی را کنار نمی گذاریم و رها نمی کنیم. اما برای زدن تست باید مراحلی را طی کنیم.

5- چگونه تست بزنیم:

چگونه تست زدن خیلی مهم است. می توان یک کتاب تست را باز کرد و سوال را خواند و پاسخنامه را نگاه کرد. می توان تست ها را حل کرد و جلو رفت. اما روش درست تست زدن این نیست و اینگونه تست ها در ذهن شما نهادینه نخواهند شد. روش درست تست زدن چیست؟

6- ابتدا تست های تسلط بی زمان:

تست هایی را به عنوان تمرین انجام دهید. یعنی اینکه این تست ها چقدر از شما زمان می گیرد مهم نیست و اگر زمان زیادی از شما می گیرد اشکالی ندارد. چون این مرحله آموزشی است. یعنی هر وقت درسی را آموزش دیدید و یاد گرفتید، سپس سراغ تست های آموزشی بروید که در حل آنها زمان برای شما مهم نباشد.

7- فعلا مجازیم پاسخنامه را نگاه کنیم:

هنگام زدن تست آموزشی، اگر نتوانستید تستی را حل کنید، مجازید نگاهی به پاسخنامه بیندازید. اصلا اشکالی ندارد چون فعلا هدف یادگیری است.

8- زمان بندی کنیم:

وقتی تست های آموزشی را زدیم، کم کم زمانبندی را شروع می کنیم. زمان بندی مهم است. چون ما در نهایت آزمونی داریم که در آن به طور متوسط برای هر تست 1 دقیقه و 30 ثانیه فرصت داریم. هنگام تست زدن کم کم زمان را هم در نظر می گیریم. یعنی وسط تست زدن نیم نگاهی هم به ساعت بیندازیم. ابتدا کمی بیشتر از حد مجاز برای هر سوال وقت می گذاریم اما حواسمان به زمان باشد.

9- آزمون با پاسخنامه:

آزمون با پاسخنامه مهم ترین نکته ی این مبحث است. خیلی ها تست می زنند اما هنگام امتحان به مشکل بر می خورند. خیلی ها هنگام وارد کردن پاسخ ها اشتباه می کنند. خیلی از بچه ها هنگام آزمون زمانبندی را از دست می دهند و یا تست هایی که خیلی خوب بلد بودند را نمی توانند حل کنند.

وقتی مرحله ی آموزش تمام شد و زمانبندی هم دستمان آمد، به صورت آزمونی امتحان می دهیم. یعنی 10 تا تست را جدا می کنیم و برای آن 15 دقیقه وقت در نظر می گیریم.

پاسخنامه هم برای خودمان می آوریم. چون خیلی ها در پر کردن پاسخنامه مشکل دارند و پاسخ ها را جابجا وارد می کنند. به همین علت قبل از آزمون اصلی، خودمان را در شرایط آزمون قرار می دهیم و آزمون دادن را تمرین می کنیم.

هنگام آزمون ابتدا سوال هایی که پاسخ آنها را می دانیم حل می کنیم، بعد برمی گردیم سوال های مشکل تر را حل می کنیم. زمان را برای تست های سخت نمی گذاریم. وسط تست زنی سراغ پاسخنامه نمی رویم.

10- درصد ها را یادداشت کنیم با تاریخ:

حتما درصد ها را با تاریخ یادداشت و آرشیو کنیم. چرا؟ چون در آینده و ماه های آخر جمع بندی، و یا آزمون های بعدی، می توانیم برگردیم و سوالات و آزمون های با درصد پایین را دوره کنیم.

11- تست ها را رنگی کنیم:

در هر مبحثی در هر فصلی تعداد زیادی تست زده ایم که مرور کردن تمام اینها قبل از آزمون امکان پذیر نیست. به همین علت، رنگ هایی را انتخاب کنید. مثلا تست هایی که بلد هستید و درست پاسخ داده اید را سبز کنید. تست هایی که آموزش و نکته ی جدیدی داشت و مجبور شده اید  پاسخنامه را نگاه کنید، یا تست هایی که با مشقت زیاد حل شد، یعنی در آنها مشکل دارید، پس آنها را قرمز کنید.

تست هایی که در آنها اشتباه محاسباتی داشتید یا بلد بودید اما طراح سوال نکته ی ریزی در انتهای آن گذاشته بود، "می شود" را "نمی شود" ، یا "کدام است" را "کدام نیست" نوشته بود و باعث شد که شما پاسخ اشتباه بدهید، به اصلاح تست های دام دار هستند. این تست ها را زرد رنگ کنید.

فایده ی این کار این است که هنگام امتحان وقتی آزمون ، جزوه یا کتاب خود را باز می کنید، به سوالات اشراف کامل دارید و می توانید آنها را دسته بندی کنید. ابتدا سراغ تست های قرمز می روید، بعد اگر وقت اضافه داشتید سراغ تست های زرد می روید و تست های سبز را کنار می گذارید.

هر دانش آموزی برنامه ی خاص خودش را می خواهد. ما اساسی ترین نکات را در راه تیزهوشان می گوییم که برای همه قابل استفاده باشد.

 

کلمات کلیدی: روش صحیح مطالعه ی درس ریاضی | راه تیزهوشان | آزمون های آزمایشی تیزهوشان | آمادگی آزمون تیزهوشان | تست دام دار چیست | نحوه زمانبندی آزمون تیزهوشان | تیزهوشان 

 


  
سرزمین تیزهوش ها :: مشاوره و هدایت تحصیلی :: اولیای دانش آموزان
آزمون ریاضیات کانگورو چیست و چگونه برگزار می شود؟

در این ویدیو جناب آقای محمدی توضیح می دهند که ریاضیات کانگورو چیست؟ خوب است یا نه؟ چطور برگزار می شود؟

 

 

 

 

 

 

 

فایل صوتی این برنامه را ببینید:

دانلود فایل صوتی : ریاضیات کانگور - تیزلند

مدت زمان: 00:05:40

حجم فایل: 1.29MB

 

آنچه می شنوید:

ریاضیات کانگورو چیست؟ خوب است یا نه؟ چطور برگزار می شود؟

آزمون ریاضیات کانگورو یک آزمون بین المللی است که تقریبا هر سال حدود 30 تا 50 کشور مختلف در آن شرکت می کنند.

پایه مسابقات ریاضی کانگورو  به احترام سه تن از اساتیدی بوده که روش تستی را پایه گذاری کرده اند.

سوالات ریاضی کانگورو که هر ساله در ایران، در هفته ی آخر فروردین ماه برگزار می شود، سوالاتی هستند که با اطلاعات اندک ریاضی ولی به پایه ی هوش و خلاقیت طراحی و حل می شوند.

در حقیقت روز بین المللی مسابقات ریاضیات کانگورو روز شاد با ریاضیات است.

مسابقات کانگورو در ایران از سال 2009 به همت موسسه ی فاطمی و دبیرخانه ی ریاضیات کانگورو برگزار می شود.

روال کار به این صورت است که هر دو پایه باهم امتحان می دهند. دانش آموزان اول و دوم دبیرستان باهم، سوم و چهارم دبستان باهم، پنجم و ششم باهم و هفتم و هشتم دبستان هم باهم. بنابراین مجموعه ی دانش آموزان دو پایه یکی، باهم یک آزمون و یک سوال را دریافت می کنند.

هر گروه 30 سوال دریافت می کنند که در سه سطح 3 امتیازی، 4 امتیازی و 5 امتیازی دسته بندی می شود. سوالات 5 امتیازی نسبت به سوالات 3 امتیازی سخت ترند و پاسخ دادن به آنها امتیاز بیشتری خواهد داشت.

برگزیدگان آزمون یک دیپلم افتخار می گیرند. یک نظریه و نگرش جالبی در ریاضیات کانگورو است و آن اینکه: در ریاضیات کانگورو همه برنده اند.

ریاضیات کانگورو یعنی روز شاد با کانگورو، یعنی دوست داشتن ریاضیات.

اما چرا ریاضیات کانگورو مهم است؟ در سال های 93 و 94 رویکرد سوال های تیزهوشان عوض شده، مخصوصا در درس ریاضی.

سوالات تیزهوشان و ورودی مدارس در درس ریاضی به سمتی می رود که می شود گفت به ریاضیات کانگورو شبیه است. به همین دلیل یکی از پیشنهادهای ما به خانواده ها این است که سوالات کانگورو را برای بچه ها تهیه و حل کنند.

البته ما تصمیم داریم در آینده مجموعه هایی از حل سوالات کانگورو را برای شما تهیه و عرضه کنیم.

برای اینکه آرشیو سوالات کانگورو را داشته باشید، می توانید کتابهایی که تحت عنوان ریاضیات کانگورو است را خریداری کنید. (مثلا دانش آموزانی که پایه ی پنجم و ششم اند ریاضیات کانگورو 5 و 6 را تهیه کنند.)

سوال ها از سال 2003 و 2004 تا آخرین سالی که برگزار شده درکتاب با پاسخ تشریحی وجود دارد.

کتاب هایی تحت عنوان کتابهای همگام هستند که همین سوالات را فصل بندی کرده بر اساس فصل ها سال، و سوال های هر پایه را جدا کرده است.

 

کلمات کلیدی: زمان برگزاری آزمون ریاضیات کانگورو | ریاضیات کانگورو چیست | کانگورو تیزهوشان

 

منبع : سرزمین تیزهوش ها


  
سرزمین تیزهوش ها :: مطالب و مقالات علمی و آموزشی :: جهان آموزش

 

نشست جهانی نوآوری برای آموزش- تناسب آموزش با نیازهای بازار کار در قرن بیست و یکم

در نشست جهانی نوآوری برای آموزش که در دوحه کار خود را آغاز کرده، بیش از 1500 نفر آموزگارو کارشناس آموزش از سراسر جهان گرده هم آمده اند تا درباره موضوعاتی نظیر تامین منابع مالی آموزش، نوآوری در مدارس و آینده آموزش با یکدیگر بحث و گفتگو کنند.

 

 

 

 

 

آندرا بورینگ، خبرنگار یورونیوز از دوحه می گوید: «در روز دوم نشست، کارشناسان درباره مسائلی ازجمله گسترش آموزش دیجیتال و استفاده بیشتر از نرم افزارهای کامپیوتری به جای کتب درسی صحبت کردند. آنها همچنین در این باره بحث کردند که دانشگاه ها و شرکتهای تجاری باید رابطه نزدیکتری با هم داشته باشند.»

امروز شرکتهای تجاری از این شکایت می کنند که دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهها شایستگی حرفه ای کافی برای ورود به بازار کار را ندارند. بنجامین ودرنه کلوکه، مدیر عامل شرکت “اد تک” می گوید: «امروز دانشگاهها از مهارتها وصلاحیتهای حرفه ای مورد نیاز بازار کار در قرن بیست ویکم عقب افتاده اند. کدنویسی و برنامه نویسی، مهارتهای کلیدی هستند که تعداد کمی از دانشجویان بر آن تسلط دارند. چالش اصلی ما این است.»

لتیزا موراتی، وزیر پیشین آموزش و پرورش ایتالیا هم که در نشست امسال حضور دارد، گفت: «دانشگاهها به دانش آموزان برای درک چشم اندازهای حرفه ای کمکی نمی کند. لازم است رابطه بهتری بین دنیای کار و دانشگاهها برقرار شود.»

چگونه می توان شکاف میان آموزش و اشتغال را از میان برداشت؟ مدیران شرکتها و استادان دانشگاهها در اینباره با یکدیگر بحث و تبادل نظر انجام دادند. بنظر می رسد روشهایی مانند ایجاد “کلاسهای درس آزاد آنلاین بزرگ” می تواند نقش مهمی داشته باشد.

دکتر یورگ دارگر، از مجله اینترنتی “برتلسمان استیفتونگ” گفت: «امروز تعداد دانشجویان بیشتر شده، حوزه های علاقمندی شان هم متفاوت است و در عین حال انتظار داریم که دانشگاه این دانشجویان را برای محیط کار آماده کنند. اما تا به حال دانشگاهها نتوانسته اند خود را با این شرایط تطبیق دهند. از این نظر، آموزش دیجیتال، بویژه در سطح تحصیلات تکمیلی و در دانشگاهها می تواند کمک کند. با استفاده از فن آوری دیجیتال می توان دروس بیشتری به تعداد بیشتری دانشجو ارائه کرد که با نیازهای بازار کار هم متناسب باشد.»

نشست سه روزه نوآوری برای آموزش روز چهارم اکتبر شروع شد.

 

 

کلمات کلیدی: نوآوری در مدارس |

 

منبع : یورو نیوز


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ