این نمونه سوال، آزمون ارزشیابی تحصیلی مرحله ی سوم مخصوص پایه هشتم می باشد.
این آزمون شامل 80 سوال چهار گزینه ای می باشد.
»» دانلود برای اعضا امکان پذیر است. عضویت رایگان است و کمتر از 30 ثانیه طول می کشد!!!!
کلمات کلیدی: آزمون ارزشیابی پیشرفت تحصیلی پایه هشتم گزینه دو سال تحصیلی 94-95 | نمونه سوالات پایه هشتم | نمونه سوال پایه هشتم | آزمون ارزشیابی پیشرفت تحصیلی پایه هشتم گزینه دو | آزمون پیشرفت تحصیلی پایه هشتم سال تحصیلی 94-95 | نمونه سوالات گزینه دو |آزمون ارزشیابی پیشرفت تحصیلی | آزمون ارزشیابی پیشرفت تحصیلی پایه هشتم | فارسی پایه هشتم | عربی پایه هشتم | پیام های آسمانی هشتم |زبان انگلیسی پایه هشتم | علوم تجربی پایه هشتم | مطالعات اجتماعی پایه هشتم | ریاضی پایه هشتم
منبع : سرزمین تیزهوش ها
المپیاد ریاضی هفتم اردیبهشت ماه خراسان رضوی
این المپیاد شامل 45 سوال ریاضی می باشد.
دانلود المپیاد ریاضی پایه هفتم (536 KB )
»» دانلود برای اعضا امکان پذیر است. عضویت رایگان است و کمتر از 30 ثانیه طول می کشد!!!!
کلمات کلیدی: المپیاد ریاضی پایه هفتم استان خراسان رضوی | المپیاد ریاضی پایه هفتم | المپیاد ریاضی | المپیاد ریاضی پایه هفتم استان خراسان رضوی اردیبهشت 94 | پایه هفتم | ریاضی هفتم | المپیاد ریاضی هفتم اردیبهشت ماه خراسان رضوی | نمونه سوال ریاضی هفتم | نمونه سوال ریاضی
منبع : سرزمین تیزهوش ها
بازی های جدی چیست؟ آیا این بازی ها می توانند در شیوه های آموزش تغییر ایجاد کنند؟ آیا می توان آنها را درس های جذاب تر معنا کرد؟ و آیا آموزش بر اساس این بازی ها را می توان برای تدریس همه موضوع ها به کار برد؟
بازی های جدی که به طور خاص برای اهداف آموزشی طراحی شده اند، در سراسر جهان راه خود را به کلاس های درس باز می کنند.
مدرسه مدیریت گرونوبل یک مدرسه بازرگانی معتبر فرانسوی است که در کاربرد بازی های جدی پیشگام بوده است. این مدرسه به مدت دو سال و نیم به یک مرجع بین المللی در مورد بازی های جدی تبدیل شده و حتی دانشگاه ام. آی.تی. از طریق این مدرسه تحولات مربوط به کاربرد این بازی ها را دنبال می کند.
هلنه میشل، مدیر بخش بازی های جدی و نوآوری در مدرسه گرونوبل می گوید: “بازی جدی نوعی از بازی است که از ابتدا برای یک هدف جدی طراحی می شود. مثلا برای هدف آموزشی یا حرفه ای. بازی های جدی در سه زمینه مفید است. یعنی وقتی می خواهید پیامی را منتقل کنید که یا پیچیده است یا خسته کننده و یا آنقدر ساده که نمی خواهید برای آن وقت زیادی صرف کنید. برای ساختن یک بازی جدی چه به صورت ویدیو و چه بر روی صفحه، ازآغاز طراحی تا آماده شدن آن، به یک سال زمان نیاز دارید.”
چالش های مربوط به دمکراسی در تایلند، اخیرا سرخط بسیاری خبرها بوده است. اما این موضوع پیچیده ای است، ببینیم از طریق بازی های جدی چگونه مفهوم حکومت را به دانش آموزان آموزش می دهند.
تغییرات سیاسی اخیر در تایلند، این تردید را در مردم ایجاد کرده که دمکراسی چیست؟ در مدرسه ای در شهر نانتابوری در نزدیکی بانکوک، از طریق یک بازی جدی به کودکان آموزش داده می شود که در یک جامعه دمکراتیک چگونه باید حکومت کرد. این بازی به آنها یاد می دهد که یک دولت دمکراتیک را چگونه تحلیل کنند و برای حفظ آن چه کارهایی انجام دهند که برای دمکراسی مفید باشد.
طراح یک بازی جدی در این باره می گوید: “دمکراسی چیزی نیست که فقط از طریق کتاب بتوان آموخت. بلکه چیزی مانند سبک زندگی است که باید آنرا تجربه کرد. برای اینکه کودکان آنرا درک کنند، یک کشور با نظام دمکراتیک را در بازی شبیه سازی می کنم و می گذارم تا دانش آموزان آنرا تجربه کنند و از این طریق بیاموزند.”
این برای اولین بار است که این دانش آموزان به بازی پیچیده ای در مورد دمکراسی با هدف آموختن آن دست می زنند. این بازی که “سیم دمکراسی” نام دارد، توسط سازمان غیر انتفاعی “فریدریش نومان” طراحی شده است. این بنیاد در همکاری با کمیسیون انتخابات تایلند، این بازی را از طریق کارگاه های آموزشی به بیش از دویست دبیرستان و دانشگاه در سراسر کشور معرفی کرده است.
در این بازی، کشور روی صفحه ترسیم و چهار بخش در نظر گرفته می شود: بیمارستانها، مدرسه ها، جنگل ها و مراکز پلیس، که به ترتیب از بهداشت عمومی، آموزش، محیط زیست و امنیت شهروندان نمایندگی می کنند. سپس هر یک از تیم ها دست به کمپین انتخاباتی می زند. واژه های کلیدی که اغلب در این بازی شنیده می شود، عبارتند از مشارکت، همکاری اجتماعی، نقش فعال شهروند و نظارت بر رفتار حکومت.
دانش آموزان پس از شرکت در بازی، نتایج آن را ارزیابی می کنند و با شرکت چند باره از مفهوم آن بیشتر آگاه می شوند. بازی سیم دمکراسی از طرف معلمان و استادان با استقبال هرچه بیشتری روبرو می شود و حتی اقتباسی از آن برای دانشگاه های مالزی، کره و برای مدارس بوتان، فیلیپین، هند و اندونزی تهیه شده است.
کشور زامبیا از نظر سوادآموزی اغلب در رده های پائین است که علت آن را کلاس های درس شلوغ تر از ظرفیت و کمبود علاقه فردی برای آموزش می دانند. اما اکنون یک بازی ویدیویی که در فنلاند تولید شده، دست یابی به نتایج بهتری را ممکن کرده است.
در کلاس اول یک مدرسه ابتدایی در لوزاکا، بیست دقیقه از وقت خود را صرف یادگیری حروف، سیلاب ها و واژه ها از طریق یک معلم دیجیتال می کنند. سپس با “هد ست” آنچه آموخته اند را چک می کنند و در ازای هر پاسخ درست امتیاز می گیرند که برای آن دوره تحصیلی جمع می شود.
یک معلم ارشد مدرسه می گوید: “وقتی به یک گروه دانش آموز درس می دهید، آنها در یک فضای آموزشی نشسته اند و شما روبه روی آنها قرار دارید. اما اکنون از طریق گرافو گیم ها، آموزش به شکل فردی و یک به یک انجام می شود و دانش آموز به آهستگی و حرف به حرف، سرانجام واژه ها را یاد می گیرند.”
در دانشگاه زامبیا در لوزاکا، استاد روبرت سرپل، پژوهش دانشجویان دوره دکترا در زمینه گرافو گیم ها را هدایت می کند. این استاد دانشگاه می گوید: “زمانی که یک بازی کامپیوتری به یک بچه در یک خانواده می دهید، همه افراد ساعت ها با آن بازی می کنند، زیرا جذاب و توجه برانگیز است. بنابراین اگر ما بتوانیم این کار را در یک روند تدریجی با گرافوگیم انجام دهیم، بسیاری می توانند خواندن را از این طریق بیآموزند و این راه خوبی برای ایجاد انگیزه در یادگیری ساده حروف و اصوات خواهد بود.”
به نظر می رسد راه یافتن گرافو گیم به خانه ها، به معنای گسترش سواد آموزی در زامبیا است. مشروح این گزارش را می توانید در برنامه جهان دانش ببینید.
منبع : یورو نیوز
آیا آموزش باید تنها یک طرفه باشد؟ چرا نباید معلمان آموزش ببینند و دانش آموزان آموزش بدهند؟ چرا مادران کتاب های دلخواه خود را برای فرزندانشان منتشر نکنند؟ این موضوع این برنامه “جهان آموزش” است.
*هلند: یادگیری آسان ریاضی *
در یک کلاس درس ریاضی، معمولاً معلم باید با حدود سی دانش آموز، سر و کله بزند. این کار آسانی نیست و به سادگی نمی توان تمرکز پیدا کرد و معلم هم وقت کافی برای کمک به دانش آموزان ضعیف تر ندارد. “مونیک پیژلس“، معلم ریاضی در هلند، ایده تازه ای پیدا کرد و می گوید: “وقتی شما به دیگران درس می دهید، بهتر یاد می گیرید اما دانش آموزان ضعیف هیچ وقت نمی توانند این کار را بکنند. به این دلیل بود که من طرحی را به نام “مربی دوم” راه انداختم تا دانش آموزانی که در ریاضی مشکل دارند، مسئول پنج دانش آموز جوانتر بشوند و به این تربیت اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند و ببینند چه نکته هایی اولویت دارند و چه راهبردهایی برای یادگیری ریاضی بهتر کار می کنند.”
تا کنون، مدارسی که این روش را آزمایش کرده اند، نتایج چشم گیری به دست آورده اند و دانش آموزان پیشرفت خوبی در ریاضی داشته اند.
روسیه: زرافه صورتی
انتشاراتِ زرافه صورتی” در مسکو، با شرکت های انتشاراتی دیگر فرق دارد.
این شرکت، پنج سال پیش توسط دو مادری که از عدم وجود کتاب های شاد و رنگارنگِ آموزشی برای کودکان خود در بازار تاسف می خوردند، تاسیس شد.
یولیا و مارینا هیچ گونه اطلاعاتی در موردِ کارِ چاپ و نشر، نداشتند، اما کتاب های آنها با موفقیت بزرگی روبرو شدند. دلیل این موفقیت این است که: همیشه نظر کودکان را می پرسند.
اسپانیا: معلمان به مدرسه برمیگردند
“آنا ماریا پولیدو” در مدرسه “دُن فیلیپ” در “بوآدییا دِل مونته” در حوالی مادرید زبان فرانسه درس می دهد. او معلم مدرسه ابتدایی است و از طرف وزارت آموزش استپانیا برای چهار هفته به دانشگاه “مارجون” در پلیموثِ بریتانیا می رود تا زبان انگلیسی خود را تقویت کند و همینطور نحوه تدریس خود را با روش بریتانیایی مقایسه کند.
او می گوید: “خیلی خوب است که گاهی دوباره به کلاس های درس برگردیم. در طرف دیگر نشستن و دوباره گوش دادن و درک اینکه چگونه می توان توجه را جلب کرد، بسیار مهم است و همینطور اینکه خستگی دانش آموزانی که روی نیمکت نشسته اند را در نظر گرفت. شما خودتان را جای دانش آموزان قرار می دهید و می فهمید چه کاری آنها را خسته می کند. از معلمان دیگر هم خیلی یاد می گیرید و می گویید خوب من هم همین کار را انجام خواهم داد. خیلی عالی است.”
منبع : یورو نیوز
یاد بگیرید و جایزه دریافت کنید.
در سایت سرزمین تیزهوش ها ویدئوهای آموزشی جالبی براتون قرار دادیم. این آزمایش ها خیلی ساده و واقعا جذاب هستن.
چالش این هفته ما مربوط میشه به دو آزمایش «ساخت لامپ پر نور به وسیله مداد» و «ساخت باتری میوه ای» :)
به انتخاب خودتون یکی از این آزمایش ها رو در خونه انجام بدید مراحل رو ضبط کنید و در قالب فایل ویدیویی برای ما ارسال کنید و جایزه بگیرید.
برای مشاهده آزمایش باتری میوه ای اینجا کلیک کنید.
برای مشاهده آزمایش ساخت لامپ پر نور به وسیله مداد اینجا کلیک کنید.
منبع : سرزمین تیزهوش ها
نیکیماک یک بازی فکری و گروهی 2 تا 6 نفره است و برای افراد بالاتر از 5 سال مناسب است. هدف این بازی تقویت حافظه و ریاضیات است و باعث تقویت و بهبود حافظه ی بلندمدت و کوتاه مدت و افزایش خلاقیت بازیکنان میشود.
این بازی برای چه کسایی مناسبه؟
این بازی برای افراد بالاتر از 5 سال مناسبه.
این بازی چند نفره ست؟
این بازی می تونه 2 تا 6 نفر بازیکن داشته باشه.
مدت زمان این بازی چقدره؟
این بازی به طور متوسط 10 تا 20 دقیقه شما رو سرگرم میکنه.
تو این بازی باید چیکار کنیم؟
به حشرات سیارهی مترلینگ کمک کنید تا حشرات خلافکار رو بیرون کنن!
توی این تسویه حساب حشرهای، از کمک حشرههای دانا، هنرمند و ماهر استفاده کنین و سیارهی مترلینگ رو از شر حشرههای موذی و خرابکار نجات بدین.
نیکیماک آزمونی جدی و جذاب برای کساییه که میخوان حافظه و ریسکپذیری خودشون رو امتحان کنن. هرچند گاهی کمی شانس یا بدشانسی میتونه نقشههای اونا رو زیر و رو کنه!
فایده ی این بازی چیه؟
نیکیماک یه بازی جذاب و هیجانانگیز با هدف تقویت حافظه و ریاضیاته.
این بازی از اعداد برای به کارگیری بخشهای مختلف مغز در رابطه با حافظه، ریسکپذیری و تصمیمگیری استفاده می کنه.
این بازی باعث تقویت و بهبود حافظهی بلندمدت و کوتاهمدت و افزایش خلاقیت بازیکنا میشه.
داستان این بازی چیه؟
سال 10743 مترلینگ / سیاره حشرهای/ عملیات نیکیماک
هرج و مرج و ویرانی همه جا رو فرا گرفته و به زودی خلافکارا و قانون شکنا اختیار کل سیاره رو به دست می گیرن. امید همه فقط به یک چیزه: آینده... (و البته کمی شانس!!)
به حشرات سیارهی مترلینگ کمک کنین تا حشرات خلافکار رو بیرون کنن! در این تسویهحساب حشرهای، از کمک حشرههای دانا، هنرمند و ماهر استفاده کنین و سیارهی مترلینگ رو از شر حشرههای موذی و خرابکار نجات بدید.
تاریخچه ی این بازی چیه؟
بازی نیکیماک در سال 2014 در انستیتو طراحی و پژوهش هوپا و بر اساس ایدهای از Monty Stambler و Ann Stambler طراحی شد.
این بازی، نسخهی پیشرفته و توسعهیافتهی بازی Rat a tat cat هست که در سال 1995 توسط این زوج آمریکایی و موسس شرکت Gamewright طراحی شده. در دو دههای که از تولید اولیه این بازی میگذره، بازی Rat a tat cat به بیشتر از ده زبان مختلف تولید شده و چند شرکت معتبر بازیهای فکری نسخههای بهبودیافتهی خودشون از این بازی رو روونهی بازار کردند.
نیکیماک آخرین نسخهی ویرایششدهی این بازیه، با این تفاوت که نسخهی نیکیماک، علاوه بر توسعه و بهبود موثر روشهای بازی و ایدههای اولیه، عنصر «تاس» و هدفگذاری چندگانه در روند بازی رو اضافه کرده و جذابیتی بیشتر به بازی داده و به یه بازی پرهیجان و محبوب برای همه ی گروههای سنی تبدیل شده.
محتوای این بازی چیه؟
45 کارت تصویر شمارهدار
9 کارت فرماندهی
2 تاس چوبی
دفترچهی قوانین بازی
قیمت این بازی چنده؟
قیمت این بازی 18000 تومنه
میخوای راهنمای این بازی رو ببینی؟
منبع : فروشگاه اینترنتی نیمکت
این نمونه سوال، آزمون ارزشیابی تحصیلی مرحله ی سوم مخصوص پایه نهم می باشد.
این آزمون شامل 80 سوال چهار گزینه ای می باشد.
دانلود آزمون ارزشیابی تحصیلی پایه نهم (0 Byte. )
»» دانلود برای اعضا امکان پذیر است. عضویت رایگان است و کمتر از 30 ثانیه طول می کشد!!!!
کلمات کلیدی: آزمون ارزشیابی پیشرفت تحصیلی پایه نهم گزینه دو سال تحصیلی 94-95 | نمونه سوالات پایه نهم | نمونه سوال پایه نهم | آزمون ارزشیابی پیشرفت تحصیلی پایه نهم گزینه دو | آزمون پیشرفت تحصیلی پایه نهم سال تحصیلی 94-95 | نمونه سوالات گزینه دو | آزمون ارزشیابی پیشرفت تحصیلی | آزمون ارزشیابی پیشرفت تحصیلی پایه نهم | فارسی پایه نهم | عربی پایه نهم | پیام های آسمانی نهم | زبان انگلیسی پایه نهم | علوم تجربی پایه نهم | مطالعات اجتماعی پایه نهم | ریاضی پایه نهم
منبع : سرزمین تیزهوش ها